January 11, 2021

Published January 11, 2021 by Ad-Vinylrecords with 0 comment

Drukwerk - Drukwerk (1981) - €10,00



Drukwerk is een Nederlandse popgroep, die vooral begin jaren 80 van de 20e eeuw populair was. Tegenwoordig treedt Drukwerk ook weer op in de Nederlandse zalen.

Drukwerk is in 1978 opgericht door Harry Slinger, Ton Coster, Joop May en Hans Witteveen. De samenstelling van de groep is in de loop der jaren regelmatig veranderd, maar Harry Slinger, Ton Coster en Joop May blijven constante factoren.

De eerste liedjes zijn protestsongs tegen de sluiting van een jeugdhonk in Amsterdam-Noord en atoomenergie in Kalkar en liedjes als ondersteuning van vluchtelingen en krakers. In 1981 neemt Drukwerk de eerste LP Drukwerk op nadat de bandleden door producer Coen van Vrijberghe de Coningh zijn gevraagd, als reactie op het succes, nummers te zoeken voor een demosessie bij EMI.

De single Je loog tegen mij (de cover Terug van Troje van de band Door Mekaar) werd een nummer 1-hit. En dat is na al die jaren toch zeker een Nederlandstalige classic geworden .
De maatschappelijke toestanden worden bezongen ( Kraak Maar (B) raak oa. en de muziek is leuk verpakt .
Ik verveel me zo ( bewerking van Dylan's It's a Hard Rain , is een ander hoogtepuntje 


Side A
A1.  Ik Verveel Me Zo - 3:30
A2.  ‘N Regeling - 3:35
A3.  De Jas - 4:39
A4.  Moeder Aarde - 4:50
A5.  Kraak Maar (B)raak! - 3:11

Side B
B1.  Teddybeer - 3:51
B2.  Vogels Vliegen - 3:13
B3.  Je Loog Tegen Mij - 3:21
B4.  Kunnen Willen - 2:31
B5.  Werkloze - 3:52


Notes
Release:  1981
Format:  LP
Genre:  Nederlandstalig
Label:  EMI Records
Catalog#  1A 058-26650

Vinyl:  VG
Cover:  VG

Prijs: €10,00
      edit

0 reacties:

Post a Comment